Spring naar hoofd-inhoud

Onze grootste acties

Sibepas

Met Sibe willen we de totale bevolking kennis laten maken met ons basisconcept samen is beter en dat doen we door het uitrollen van onze actie 'De Sibepas'.

De Sibe-pas is een handig kaartje voor de cliënt. Het wordt afgeleverd met een plastic hoesje en kan samen bij de identiteitskaart bewaard worden.

Maar wat is de meerwaarde van dat kaartje?

Op de Sibepas noteert de cliënt alle gegevens van de belangrijkste contactpersonen uit zijn zorgteam. De cliënt denkt hierbij aan de huisarts, apotheek, thuisverpleegkundige, noodcontact, en nog veel meer. Het kaartje gaat overal mee en kan worden bovengehaald waar en bij wie die maar wil. Zo leert iedereen het zorgteam van de cliënt en hun contactgegevens! Dit maakt de communicatie tussen verschillende contactpersonen dus heel wat makkelijker.

Intakegesprek

Bij specifieke noden kan jij als hulpverlener jouw patiënt aanmelden voor een intakegesprek, mits akkoord van de betrokkene(n).

Een intakegesprek houdt in dat bij iedere aangemelde patiënt een gesprek ingepland wordt waarbij we de noden en wensen van de patiënt en zijn eventuele mantelzorger in kaart met behulp van onder andere de BelRAI screener. De patiënt, de mantelzorger en het professionele zorgteam maken daarna samen afspraken in het kader van zorgcoördinatie, medicatie, casemanagement en/of crisismanagement. 

Zorgcoördinatie en casemanagement

opvolgen van zorgcoördinatie en casemanagement in samenwerking met